Niepełnosprawni

Informacja dla osób niepełnosprawnych

RWD PROSPECT Sp. z o.o. w Tarnowie informuje o wprowadzonych w firmie udogodnieniach dla osób niepełnosprawnych. Udogodnienia te wynikają z Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych (Dz. U. 2014 r. poz. 464).

  1. Wprowadzone udogodnienia obejmują osoby z następującymi rodzajami niepełnosprawności: niesłyszące, słabosłyszące, niemówiące, niewidome oraz słabowidzące.
  2. W zależności od rodzaju niepełnosprawności udogodnienia są następujące:
    1. dla osób niesłyszących, słabosłyszących lub niemówiących:
      • obsługa na stanowisku wyposażonym w komputer umożliwiający komunikację z osobą niesłyszącą lub niemówiącą oraz ułatwiający kontakt z osobą słabowidzącą;
      • obsługa osoby niepełnosprawnej z udziałem tłumacza języka migowego.

      Realizacja w/w udogodnienia następuje po uprzednim zgłoszeniu (na adres si@prospect.pl bądź za pośrednictwem formularza kontaktowego) żądania z wyprzedzeniem wynoszącym co najmniej 3 dni robocze..

    2. dla osób niewidomych lub słabowidzących:
      • ogólne warunki umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz jej wzór, cennik usług telekomunikacyjnych i regulamin świadczenia tych usług – udostępniane są na papierze (przy użyciu dużej czcionki bądź w alfabecie Braille’a) lub w postaci elektronicznej w formacie tekstowym – w terminie 30 dni od daty złożenia żądania.
    3. dla osób niewidomych lub słabowidzących będących stroną umowy:
      • informacje o danych zawartych na fakturze wraz z podstawowym wykazem wykonanych usług telekomunikacyjnych – udostępniane są na papierze (przy użyciu dużej czcionki bądź w alfabecie Braille’a) lub w postaci elektronicznej w formacie tekstowym;
      • szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych – udostępniony na papierze przy użyciu dużej czcionki lub w postaci elektronicznej w formacie tekstowym.
  3. Jeśli zgłoszenie żądania, o którym mowa w pkt. 2 c) nastąpi:
    1. przed rozpoczęciem lub w trakcie trwania okresu rozliczeniowego, za który będzie wystawiona faktura – firma realizuje to żądanie niezwłocznie po wystawieniu faktury;
    2. po zakończeniu okresu rozliczeniowego, za który już została wystawiona faktura – firma realizuje to żądanie w terminie 30 dni od dnia jego zgłoszenia.
  4. W przypadku wątpliwości dotyczących rodzaju lub stopnia niepełnosprawności osoby żądającej realizacji udogodnienia – firma (przed realizacją udogodnienia) ma prawo żądać okazania przez tę osobę dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm. )
  5. Firma zapewnia obsługę klienta z niepełnosprawnością ruchową przy wyznaczonym, oznakowanym i przystosowanym do tego celu stanowisku w swojej siedzibie.
  6. Przystosowany punkt obsługi klienta niepełnosprawnego oznaczono w firmie specjalnym znakiem.